دانلود پایان نامه : رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی-رشته مدیریت بازرگانی : عوامل آمیزه بازاریابی

رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی

برای تعیین ارتباط بین رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی، معیارهای مشخص‌کننده گرایش خریدار و عناصر آمیخته بازاریابی در انطباق با یکدیگر در یک ماتریس تجزیه و تحلیل می‌شوند. ساختار این ماتریس یک روش یکپارچه برای بازاریابی و ارتباط مستقیم بین گرایش خریدار (7p) و عناصر آمیخته بازاریابی (4p) است. بازاریابی بیان می‌دارد که هر محصول را می­توان با یک مجموعه مجزای آمیخته بازاریابی تشریح کرد. با تخصیص منابع سازمانی به ارائه کالاها و خدمات، چنین استراتژی در نهایت منجر به رسیدن به اهداف شرکت خواهد شد. مشتریان تلاش می­کنند تا به یک شیوه منطقی کالاها و خدمات مد نظر خود را پیدا کنند. این فرایند منبع‌یابی در نهایت باعث می شود مشتری به یک منبع خاص برای تهیه محصولات مراجعه کند. در این فرایند، p7 منبعی برای توانمندسازی خریدار در جهت انتخاب منطقی کالاها و خدمات عمل می‌کند(بنت ،1997: 154). در زیر به طبقه­بندی عوامل آمیزه بازاریابی می­پردازیم، و در ادامه به توضیح مفصل هر یک از عوامل آمیزه بازاریابی که شامل محصول، قیمت، مکان، ترفیع می­باشد و همچنین به توضیح کامل هر یک از زیر مجموعه­های هر یک از این عوامل می­پردازیم تا خوانندگان گرامی بتوانند براحتی تمام ابعاد آمیزه بازاریابی را بدست آورند و سعی شده است مجموعه کاملی از تمامی عناصر آمیزه بازاریابی که با استفاده از کتاب­های مختلف و مقالات جمع­آوری شده توسط محقق و مطالب خوانده شده، گردآوری شود.

دانلود متن کامل  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی : رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف کنندگان رب گوجه ­فرنگی

                                          نمودار2 . 2 – طراحی آمیزه بازاریابی

                                                نمودار2 . 2 - طراحی آمیزه بازاریابی                                    نمودار2 . 2 - طراحی آمیزه بازاریابی

                                 مأخذ: فیلیپ کاتلر، کاتلر در مدیریت بازار، 1379، 179