پایان نامه عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی(sms)، بر مشتریان محصول گردشگری ( مطالعه موردی : شهر همدان )

پایان نامه فهرست مطالب

عنوان                                                                                       صفحه

 

فصل اول : کلیات تحقیق                  

1-1. مقدمه  …………………………………………………………………………………………        1

1-2. بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….          3

1-3. ضرورت و اهمیت…………………………………………………………………………………………………………………………………………..          4

1-4. اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………….          6

1-5. فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………           6

1-6. سوالات  تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………..          7

1-7. . مشکلات و محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………          7

1-8. ساختار کلی پایان نامه…………………………………………………………………………          7

1-9. تعریف واژگان کلیدی ………………………………………………………………………..           7

 

فصل دوم : ادبیات تحقیق

2-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………..        9

2-2. بازاریابی سیار…………………………………………………………………………………       10

2-2-1. ویژگیهای تلفن همراه از منظر بازاریابی…………………………………………………….       11

2-2-2. مفهوم تبلیغات……………………………………………………………………………….       13

2-2-3. رسانه های سنتی تبلیغات……………………………………………………………………        14

2-2-4. طبقه بندی تبلیغات موبایلی…………………………………………………………………..        15

2-2-5. تبلیغات پیامکی………………………………………………………………………………       17

2-2-6. پاسخ به تبلیغات پیامکی………………………………………………………………………      22

2-2-7. عوامل موثر بر اثر بخشی و پذیرش تبلیغات پیامکی…………………………………………       23

2-2-7-1. بکار بردن مفهوم بازاریابی بر مبنای اجازه……………………………………………….      23

2-2-7-2. شخصی سازی…………………………………………………………………………….      26

2-2-7-2-1. شخصی سازی بر اساس مکان……………………………………………………………..      26

2-2-7-2-2. شخصی سازی بر اساس زمان ……………………………………………………………..      27

2-2-7-2-3. شخصی سازی براساس ترجیحات مشتری…………………………………………………..      28

2-2-7-3. خصوصیات دموگرافیک……………………………………………………………………..        29

2-2-7-4. گرایشات فرهنگی…………………………………………………………………………….       30

2-2-7-5. کاربرد پذیری یا سودمندی ……………………………………………………………………       32

2-2-7-6. رعایت حریم شخصی………………………………………………………………………….      36

2-2-7-7. اعتبار تبلیغات و آشنایی با برند………………………………………………………………..      38

2-3. تئوریها و مدلهای ارائه شده برای تبلیغات موبایلی…………………………………………………..      39

2-3-1. مدل پارک و همکارانش…………………………………………………………………………..     42

2-3-2. مدل ریتی پنت و همکارانش………………………………………………………………………      45

2-3-3. مدل اسکارل و همکارانش……………………………………………………………………….      48

2-4. پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………..      52

2-4-1. تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………… .     52

2-4-2. تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………..      58

2-5. چارچوب مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………      63

 

فصل سوم : روش تحقیق

3-1. مقدمه ……………………………………………………………………………………………….     68

3-2. روش تحقیق…………………………………………………………………………………………     68

3-3. جامعه آماری ………………………………………………………………………………………..     69

3-4. نمونه آماری …………………………………………………………………………………………    69

3-5. ابزار سنجش ………………………………………………………………………………………..    69

3-6. روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………….    71

3-7. پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………….    72

3-8. تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………..    73

فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده ها

4-1. مقدمه ………………………………………………………………………………………… ……   75

4-2. تحلیل  توصیفی ……………………………………………………………………………………..    75

4-2-1. توصیف جمعیت شناختی …………………………………………………………………………     75

4-2-2. جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………     76

4-2-3. سن پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………….     76

4-2-4. شغل پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………    77

4-2-5.  تحلیل توصیفی پاسخ های پاسخ دهندگان ……………………………………………………….     78

4-2-5-1. نظرات پاسخ دهندگان در مورد همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز…………………………   78

4-2-5-2. تعداد پیامک های ارسالی در هفته………………………………………………………………    79

4-2-5-3.  علت استفاده از پیامک…………………………………………………………………………..  80

4-2-5-4. نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی…………………………………………..   81

4-2-5-5. رتبه بندی نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی………………………………..    81

4-2-5-6.  نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک های تبلیغاتی……………………………………………..   82

4-2-5-7.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی …………………….     82

4-2-5-8.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی ………………………………………………..   83

 

4-2-5-9. واکنش پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند ………………………………………………………………………………….   83

 

4-2-5-10. واکنش پاسخ دهندگان به هنگام دریافت پیامک های تبلیغاتی …………………………………………………………..     84

 

4-2-5-11.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید………………………………….     84

 

4-2-5-12.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران………………………………………      84

4-2-5-13. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید………………………………………..       84

4-2-5-14.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک…… …………….    84

4-3. تحلیل استنباطی و آزمون فرضیات ………………………………………………………………………………………………………………….     85

4-3-1. فرضیات پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………      85

4-3-2. نتیجه گیری  ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..     94

فصل پنجم :  نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1.  مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..      96

5-2. یافته های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………………        96

5-3.  بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………. …………       97

5-4.  محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………..      100

5-5.  پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..       100

5-6 . پیشنهادات برای تحقیقات آینده …………………………………………………………………………………………………………………       101

 

6 .    فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………       103

  1. پیوست ها

6-1. پیوست اول : نمودارها ……………………………………………………………………………………………………………………………….       107

6-2. پیوست دوم : پرسشنامه آنلاین ………………………………………………………………………………………………………………….     113

6-3.  پرسشنامه  شخصی …………………………………………………………………………………………………………………………………….     118

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها

عنوان                                                                                       صفحه

2-1. مقایسه تبلیغات رسانه ها  ………………………………………………………………………..        14

2-2.  طبقه بندی تبلیغات موبایل  ………………………………………………………………………        16

2-3.  نرخ پاسخ به تبلیغات در صبح ……………………………………………………………………………………………………………………….         27

2-4.  نرخ پاسخ به تبلیغات در بعد از ظهر………………………………………………………………………………………………………………         28

2- 5 .  نرخ پاسخ توسط گروه های سنی مختلف به پیام های تبلیغاتی موبایلی………………………………………………       30

2-6 .  خلاصه ای از مدلها و تئوری های مرتبط با بازاریابی بر مبنای اجازه پیامک ……………………………………………..        39

2- 7.   خلاصه پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………         60

2- 8 .   متغیرها و سازه های مدل مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………         65

3- 1. متغیر ها و سوالات مربوطه …………………………………………………………………………………………………………………………         70

3-2.  متغیر ها و آلفای کرونباخ مربوطه …………………………………………………………………………………………………………….. .        73

4- 1.  توزیع فراوانی سطح تحصیلات بر حسب جنس…………………………………………………………………………………………          75

4-2.  توزیع فراوانی سن برحسب جنس ………………………………………………………………………………………………………………         76

4-3.  توزیع فراوانی شغل بر حسب جنس ………………………………………………………………………………………………………….          77

4-4.  توزیع فراوانی همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز ………………………………………………………………………..         78

4-5.  توزیع فراوانی تعداد پیامک های ارسالی در هفته بر حسب جنس…………………………………………………………….        79

4-6.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص علت استفاده از پیامک بر حسب فراوانی ……………………………………………       80

4- 7.  رتبه بندی دلایل استفاده از پیامک بر اساس میانگین …………………………………………………………………………………      81

4-8.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص محتوای پیامک تبلیغاتی بر حسب فراوانی ……………………………………..     81

4-9. رتبه بندی محتوای پیامک بر اساس میانگین ………………………………………………………………………………………………… .     82

4-10.  نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک تبلیغاتی بر حسب فراوانی …………………………………………………………….      82

4-11.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی بر حسب فراوانی ……….      83

4-12.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی بر حسب فراوانی …………………………       84

4-13.   نظرات پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند………………………………………………………………………………………….     84

4-14.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص واکنش به تبلیغات پیامکی ………………………………………………………….     85

4-15.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص تعداد پیامک های تبلیغاتی در روز بر حسب فراوانی …………………………        84

4-16.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید……………………………………………………       84

4-17.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران ……………………………………………….        86

4-18.  نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک  ……………………….        87

4-19.  نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه اول …………………………………………………………………………………        87

4-20.   تاثیر نگرش بر پاسخ مشتریان …………………………………………………………………………………………………………………..         88

4-21 .  مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با مشاغل متفاوت در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی ………………..         89

4-22.  مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان با تحصیلات متفاوت در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی….       90

4-23.  مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان در سنین مختلف در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی……….       91

4-24.  مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان مرد و زن در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی …………………..      92

4-25.  نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه ششم …………………………………………………………………………….. ..     93

4-26.  تاثیر آشنایی با برند بر پاسخ مشتریان ………………………………………………………………………………………………………….       93

4- 27.  نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه هفتم …………………………………………………………………………….       94

4-28.  تاثیر شخصی سازی بر پاسخ مشتریان ……………………………………………………………………………………………………..        95

4-29.  نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه هشتم …………………………………………………………………………..        95

4- 30.  تاثیر ارسال تبلیغات بر مبنای اجازه بر پاسخ مشتریان ………………………………………………………………………….         96

4-31.  نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه نهم ……………………………………………………………………………..        97

4-32.  تاثیر محتوای پیام بر پاسخ مشتریان ………………………………………………………………………………………………………..        97

4-33. تاثیر نگرش، شخصی سازی، ارسال تبلیغات برمبنای اجازه و محتوای پیام بر پاسخ مشتریان ……………….        98

5-1.  یافته های تحقیق و پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………..      105

 

 

 

فهرست شکل ها

عنوان                                                                                       صفحه

2-1. مدل تحقیق ریتی پنت و همکارانش   ……………………………………………………………. .        44

2-2. مدل تبلیغات پیامکی موفق اسکارل و همکارانش…………………………………………………..        46

2-3. چارچوب مفهومی تحقیق  ……………………………………………………………………………………………………………………………….          63

4-1. فراوانی سطح تحصیلات بر حسب جنس ………………………………………………………………………………………………………..          108

4-2.  فراوانی سن بر حسب جنس ………………………………………………………………………………………………………………………….          109

4-3. فراوانی شغل بر حسب جنس ………………………………………………………………………………………………………………………..          110

4-4 .  فراوانی پاسخ های همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز ……………………………………………………………… ..         111

4- 5. فراوانی تعداد پیامک های ارسالی در هفته …………………………………………………………………………………………………….         112

 

 

 

عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی

دانلود متن کامل پایان نامه شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی(sms)، بر مشتریان محصول گردشگری  ( مطالعه موردی : شهر همدان )