پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی

رابطه میان یکپارچه­سازی سیستم­ها در سازمان با توسعه توان رقابتی

اگرچه رویکرد بازاریابی ارتباط تا حدودی موجب یکپارچگی و ادغام پروسه معامله مشتری و شرکت می­شود، اما در بالاترین سطوح، نیاز به رویکرد همکاری خواهیم داشت. ارتباط با مشتری استراتژی جامع کسب و کار و بازار یابی است که فناوری ، فرایندها و تمام فعالیت­های کسب و کار را حول محور مشتری یکپارچه می­سازد تا به ایجاد و حفظ ارتباطات بلند مدت و سود آور با مشتریان منجر شود (سیگالا[1]، 2006).

1-6- مدل مفهومی تحقیق

مدل مفهومی زیر برگفته از پژوهش وظیفه­دوست و همکاران (2012) و کوتا و وادلامانی (1995) می­باشد. در واقع، برای سنجش مدیریت ارتباط با مشتری از مدل وظیفه­دوست و برای سنجش مزیت رقابتی نیز از مدل کوتا و وادلامانی استفاده خواهد شد. بنابراین در این تحقیق، مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن شامل (مدیریت دانش، تکنولوژی، مدیریت ارشد، پرسنل، شخصی­سازی خدمات و یکپارچگی سیستم­ها در سازمان) به عنوان متغیرهای مستقل و توان رقابتی نیز به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته خواهد شد.

[1] . Sigala

نمودار 1-1- مدل مفهومی پژوهش (وظیفه دوست و همکاران، 2012؛ سعیدی و همکاران، 2012)
نمودار 1-1- مدل مفهومی پژوهش (وظیفه دوست و همکاران، 2012؛ سعیدی و همکاران، 2012)

متن کامل : پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی