دانلود پایان نامه ارشد رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
1 min read
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
تکه ای از متن پایان نامه :
mill (عادي)، run up (تلف كردن). اين معيار به وضوح با معيار قبلي (با همآيي همنشيني) پيوند خوردهمی باشد و اين امر نشان ميدهد كه براي سنجيدن پايهاي بودن يك واژه يك معيار نميتواند به تنهايي كافي باشد (كارتر 2002 : 40، به نقل از باقری، 1389: 57).
2-3-4-5. شمول معنايي
شمول معنایی[1] مشابه معيارهاي قبلي، شامل اين مفهوم می باشد كه واژههاي پايه داراي ويژگيهاي عامتری هستند. رابطة هم شمولي نوعي ارتباط ترادف نامتقارن می باشد. «لاله» و «رز» همشمول هستند و با يك شمول معنايي يكسان ذيل واژة شامل «گل» به هم پيوند خوردهاند. به طور مشابه گروه «موتورسيكلت، اتومبيل، وانت و غيره» همگي به طبقهاي متعلقند كه به طور عام ميتوانند با برچسب «وسيلۀ نقليه» مشخص شوند. البته نبايد چنين تصور گردد كه تمامي واژههاي شامل واژههاي پايه هستند. تشخيص واژههاي پايه از طريق معيار شمول معنايي هميشه ميسر نيست (كارتر 2002 : 40، به نقل از باقری، 1389: 57).
2-3-4-6. عاري بودن از مظاهر فرهنگي
مطابق معيار عاري بودن از مظاهر فرهنگي[2]، هرچه واژهاي پايهتر باشد، كمتر به كاربردهاي فرهنگي وابسته می باشد. استابز (1986الف) مواردي را مورد بحث قرار ميدهد كه در آن واژهها كمتر از زباني به زبان ديگر قرضگيري ميشوند. بنابراين در انگليسي، در حاليكه اصطلاحاتي مربوط به صرفنظر از پربسامد بودن،[1] hyponymy
[2] culture – free
واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
]]>