ژانویه 16, 2021

دانلود پایان نامه رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

1 min read
<![CDATA[]]>

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی


تکه ای از متن پایان نامه :


(چاق) ، كلمه fat در بيشتر آزمون‌ها و از نظر بيشتر گویشوران به عنوان واژه‌اي كه بيشترين خنثایي ارتباطي گفتمان[1] را دارد تشخيص داده گردید (كارتر 2002 : 44، به نقل از باقری، 1389: 60).


علاوه بر اين معيارها، مي‌توان به معيارهاي زبان­شناختي و روان­شناختي، مانند برجستگي ادراكي واژه‌ها نسبت به واژه‌هاي ديگر (راش[2] ، 1973) يا برداشت‌هاي مشخص كاربران از كاربرد نسبي واحدهاي واژگاني (ريچاردز[3] ، 1974) اشاره كرد.


در تشخيص واژه‌هاي پايه بايد دقت كامل مبذول گردد. نمونۀ معيارها و آزمون‌ها در روابط شمول معنايي نشان مي‌دهد كه آن چیز که كه در ساختار دروني زبان به عنوان پايه يا هسته شناخته نمي­گردد لزوماً از نظر گویشوران آن زبان غير­­پايه نيستند، و همچنين در نظر داشتن اين نكته لازم می باشد كه بسامد وقوع، هسته‌اي بودن واژه را تضمين نمي‌كند.


2-4. یادگیری واژه


طبق نظرية نمونة نخستين[4] كه توسط راش (1997) ارائه گردید، كودك نخست واژه‌هاي اصلي و پايه‌اي را فرا مي‌گيرد، زيرا اين واژه‌ها نمونه‌هاي كامل و منعكس­كنندة دنياي اطراف ما هستند. پس از اين مرحله نوبت به يادگيري واژه‌هاي كلي‌تر و خاص‌تر مي‌رسد. كوك[5] (1982) ثابت مي‌كند كه روند يادگيري واژه‌هاي زبان[1] neutral tenor of discourse


[2] Rosch


[3] Richards


[4] Prototype theory


[5] Cook




واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی



برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه



]]>

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.