دانلود پایان نامه رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
1 min read
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
تکه ای از متن پایان نامه :
(چاق) ، كلمه fat در بيشتر آزمونها و از نظر بيشتر گویشوران به عنوان واژهاي كه بيشترين خنثایي ارتباطي گفتمان[1] را دارد تشخيص داده گردید (كارتر 2002 : 44، به نقل از باقری، 1389: 60).
علاوه بر اين معيارها، ميتوان به معيارهاي زبانشناختي و روانشناختي، مانند برجستگي ادراكي واژهها نسبت به واژههاي ديگر (راش[2] ، 1973) يا برداشتهاي مشخص كاربران از كاربرد نسبي واحدهاي واژگاني (ريچاردز[3] ، 1974) اشاره كرد.
در تشخيص واژههاي پايه بايد دقت كامل مبذول گردد. نمونۀ معيارها و آزمونها در روابط شمول معنايي نشان ميدهد كه آن چیز که كه در ساختار دروني زبان به عنوان پايه يا هسته شناخته نميگردد لزوماً از نظر گویشوران آن زبان غيرپايه نيستند، و همچنين در نظر داشتن اين نكته لازم می باشد كه بسامد وقوع، هستهاي بودن واژه را تضمين نميكند.
2-4. یادگیری واژه
طبق نظرية نمونة نخستين[4] كه توسط راش (1997) ارائه گردید، كودك نخست واژههاي اصلي و پايهاي را فرا ميگيرد، زيرا اين واژهها نمونههاي كامل و منعكسكنندة دنياي اطراف ما هستند. پس از اين مرحله نوبت به يادگيري واژههاي كليتر و خاصتر ميرسد. كوك[5] (1982) ثابت ميكند كه روند يادگيري واژههاي زبان[1] neutral tenor of discourse
[2] Rosch
[3] Richards
[4] Prototype theory
[5] Cook
واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
]]>