دانلود پایان نامه واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
1 min read
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
تکه ای از متن پایان نامه :
ورمير[1] (1992) نيز معتقد می باشد براي آن كه گويشور سخن ديگران را درك كند و سخنش نيز براي آنان مفهوم باشد بايد واژهها را بداند. در واقع، بخش اصلي يادگيري يك زبان جديد، يادگيري واژههاي جديد می باشد و دانش دستوري مهارت چنداني را در زبان به ارمغان نميآورد.
گاس و سلينكر[2] نيز ميگويند: «واژگان مهمترين بخش براي زبانآموز می باشد» (به نقل از لوفر[3]، 1997:140). تحقيقات ميرا[4] (1980) و نيشن[5] (1990) نشان ميدهد، بسياري از مشكلات زبانآموزان در توليد و دريافت زبان، ناشي از دانش واژگاني كم آنهاست (كنگ[6]، 1995 : 43). به اعتقاد ریورز[7] (1981: 242)، اصولاً بدون واژه، يادگيري زبان غيرممكن می باشد.
به دلیل اهمیت خاصی که فهرستهای بسامدی و واژههای پایه[8] در آموزش زبان دارند، از اوایل قرن بیستم کوششهای متعددی برای تهیۀ چنین فهرستهایی از پیکرههای زبانی به اقدام آمدهمی باشد. امروزه به کمک رایانه و امکان دستیابی به گسترۀ فراوانی از متون رایانهای به عنوان پیکرۀ زبانی، میتوان تحلیلهای متنی دشواری را که در گذشته بسیار محدود و نیازمند وقت بسیار بودهمی باشد، به آسانی انجام داد (باقری، 1389[1] Vermeer
[2] Gass & Selinker
[3] Laufer
[4] Meara
[5] Nation
[6] Kang
[7] Rivers
[8] core vocabulary
واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
]]>