می 14, 2021

دانلود پایان نامه واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

1 min read
<![CDATA[]]>

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی


تکه ای از متن پایان نامه :


ورمير[1] (1992) نيز معتقد می باشد براي آن كه گويشور سخن ديگران را درك كند و سخنش نيز براي آنان مفهوم باشد بايد واژه‌ها را بداند. در واقع، بخش اصلي يادگيري يك زبان جديد، يادگيري واژه‌هاي جديد می باشد و دانش دستوري مهارت چنداني را در زبان به ارمغان نمي‌آورد.


گاس و سلينكر[2] نيز مي‌گويند: «واژگان مهم‌ترين بخش براي زبان­آموز می باشد» (به نقل از لوفر[3]، 1997:140). تحقيقات ميرا[4] (1980) و نيشن[5] (1990) نشان مي‌دهد، بسياري از مشكلات زبان­آموزان در توليد و دريافت زبان، ناشي از دانش واژگاني كم آن­هاست (كنگ[6]، 1995 : 43). به اعتقاد ریورز[7] (1981: 242)، اصولاً بدون واژه، يادگيري زبان غير­ممكن می باشد.


2-3.  واژه­های پایه


به دلیل اهمیت خاصی که فهرست­های بسامدی و واژه­های پایه[8] در آموزش زبان دارند، از اوایل قرن بیستم کوشش­های متعددی برای تهیۀ چنین فهرست­هایی از پیکره­های زبانی به اقدام آمده­می باشد. امروزه به کمک رایانه و امکان دستیابی به گسترۀ فراوانی از متون رایانه­ای به عنوان پیکرۀ زبانی، می­توان تحلیل­های متنی دشواری را که در گذشته بسیار محدود و نیازمند وقت بسیار بوده­می باشد، به آسانی انجام داد (باقری، 1389[1] Vermeer


[2] Gass & Selinker


[3] Laufer


[4] Meara


[5] Nation


[6] Kang


[7] Rivers


[8] core vocabulary




واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی



برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه



]]>

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.