سازواره های طبیعی : طراحی مجتمع تجاری-تفریحی
1 min read
<![CDATA[]]>

قرآن کریم
- طبیعت کتاب تکوین الهی است ………………………………………………………………………………نگاه آیه ای به طبیعت
416-359 ابن سینا
- اعتقاد به وجود …………………………………………………………………………….وجود مطلق ، مبدا هستی طبیعت است
427-352 ابوریحان بیرونی
- ابوریحان بیرونی جهان را حادث می دانست………………….قوانین طبیعت در تاریخ تغییرات فراوانی را به خود دیده است
سده 4 هجری اخوان الصفا
- نفس کلی منشا تمام افعال در عالم هستی است …………………….طبیعت علت همۀ تغییرات و تبدیلات عالم تحت اقمر است
سده 7 و 8 هجری حافظ و مولانا
- طبیعت گریزی …………………………………..کمال انسانی رسیدن به آزادی و رهایی از قید و بند طبیعت است
سده 11 هجری ملاصدرا
- جسمانیۀ الحدوث و روحانیۀ البقاء ………………………………………تکامل روحی نمی تواند با فاصله گرفتن از طبیعت فراهم شود
1358-1298 مرتضی مطهری
- هدفمندی طبیعت و حرکت تکاملی آن به غایت………………… استفاده از برهان نظم و برهان هدایت برای بیان نظم طبیعت
1312 سید حسین نصر
- طبیعت واجد ماهیتی قدسی و معنوی است ………………………………بشر در طبیعت همان چیزی را می بیند که خودش است
1312 آیت الله جوادی آملی
- رابطه انسان با طبیعت تسخیر است ، نه قسر و قهر ………. هر یک از موجودات خاصیت ویژه خود را دارند و انسان با شناخت آن خاصیت ، آن موجود را تسخیر کرده است .
جدول3-2-آراء اندیشمندان اسلامی و کتاب الله درباره طبیعت (محمود فیض آبادی : 1391 ، 29 )
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع ارشد معماری : طراحی مجتمع تجاری–تفریحی با رویکرد طبیعت گرایی با تاکید بر سازواره های طبیعی]]>