پایان نامه عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی(sms)، بر مشتریان محصول گردشگری ( مطالعه موردی : شهر همدان )
1 min read
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1. مقدمه ………………………………………………………………………………………… 1
1-2. بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
1-3. ضرورت و اهمیت………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4
1-4. اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 6
1-5. فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6
1-6. سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
1-7. . مشکلات و محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 7
1-8. ساختار کلی پایان نامه………………………………………………………………………… 7
1-9. تعریف واژگان کلیدی ……………………………………………………………………….. 7
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1. مقدمه………………………………………………………………………………………….. 9
2-2. بازاریابی سیار………………………………………………………………………………… 10
2-2-1. ویژگیهای تلفن همراه از منظر بازاریابی……………………………………………………. 11
2-2-2. مفهوم تبلیغات………………………………………………………………………………. 13
2-2-3. رسانه های سنتی تبلیغات…………………………………………………………………… 14
2-2-4. طبقه بندی تبلیغات موبایلی………………………………………………………………….. 15
2-2-5. تبلیغات پیامکی……………………………………………………………………………… 17
2-2-6. پاسخ به تبلیغات پیامکی……………………………………………………………………… 22
2-2-7. عوامل موثر بر اثر بخشی و پذیرش تبلیغات پیامکی………………………………………… 23
2-2-7-1. بکار بردن مفهوم بازاریابی بر مبنای اجازه………………………………………………. 23
2-2-7-2. شخصی سازی……………………………………………………………………………. 26
2-2-7-2-1. شخصی سازی بر اساس مکان…………………………………………………………….. 26
2-2-7-2-2. شخصی سازی بر اساس زمان …………………………………………………………….. 27
2-2-7-2-3. شخصی سازی براساس ترجیحات مشتری………………………………………………….. 28
2-2-7-3. خصوصیات دموگرافیک…………………………………………………………………….. 29
2-2-7-4. گرایشات فرهنگی……………………………………………………………………………. 30
2-2-7-5. کاربرد پذیری یا سودمندی …………………………………………………………………… 32
2-2-7-6. رعایت حریم شخصی…………………………………………………………………………. 36
2-2-7-7. اعتبار تبلیغات و آشنایی با برند……………………………………………………………….. 38
2-3. تئوریها و مدلهای ارائه شده برای تبلیغات موبایلی………………………………………………….. 39
2-3-1. مدل پارک و همکارانش………………………………………………………………………….. 42
2-3-2. مدل ریتی پنت و همکارانش……………………………………………………………………… 45
2-3-3. مدل اسکارل و همکارانش………………………………………………………………………. 48
2-4. پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………….. 52
2-4-1. تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………… . 52
2-4-2. تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………….. 58
2-5. چارچوب مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………… 63
فصل سوم : روش تحقیق
3-1. مقدمه ………………………………………………………………………………………………. 68
3-2. روش تحقیق………………………………………………………………………………………… 68
3-3. جامعه آماری ……………………………………………………………………………………….. 69
3-4. نمونه آماری ………………………………………………………………………………………… 69
3-5. ابزار سنجش ……………………………………………………………………………………….. 69
3-6. روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………. 71
3-7. پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………. 72
3-8. تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………….. 73
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1. مقدمه ………………………………………………………………………………………… …… 75
4-2. تحلیل توصیفی …………………………………………………………………………………….. 75
4-2-1. توصیف جمعیت شناختی ………………………………………………………………………… 75
4-2-2. جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………… 76
4-2-3. سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………. 76
4-2-4. شغل پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………… 77
4-2-5. تحلیل توصیفی پاسخ های پاسخ دهندگان ………………………………………………………. 78
4-2-5-1. نظرات پاسخ دهندگان در مورد همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز………………………… 78
4-2-5-2. تعداد پیامک های ارسالی در هفته……………………………………………………………… 79
4-2-5-3. علت استفاده از پیامک………………………………………………………………………….. 80
4-2-5-4. نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی………………………………………….. 81
4-2-5-5. رتبه بندی نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی……………………………….. 81
4-2-5-6. نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک های تبلیغاتی…………………………………………….. 82
4-2-5-7. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی ……………………. 82
4-2-5-8. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی ……………………………………………….. 83
4-2-5-9. واکنش پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند …………………………………………………………………………………. 83
4-2-5-10. واکنش پاسخ دهندگان به هنگام دریافت پیامک های تبلیغاتی ………………………………………………………….. 84
4-2-5-11. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید…………………………………. 84
4-2-5-12. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران……………………………………… 84
4-2-5-13. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید……………………………………….. 84
4-2-5-14. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک…… ……………. 84
4-3. تحلیل استنباطی و آزمون فرضیات …………………………………………………………………………………………………………………. 85
4-3-1. فرضیات پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 85
4-3-2. نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1. مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 96
5-2. یافته های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 96
5-3. بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………. ………… 97
5-4. محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
5-5. پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
5-6 . پیشنهادات برای تحقیقات آینده ………………………………………………………………………………………………………………… 101
6 . فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 103
- پیوست ها
6-1. پیوست اول : نمودارها ………………………………………………………………………………………………………………………………. 107
6-2. پیوست دوم : پرسشنامه آنلاین …………………………………………………………………………………………………………………. 113
6-3. پرسشنامه شخصی ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 118
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
2-1. مقایسه تبلیغات رسانه ها ……………………………………………………………………….. 14
2-2. طبقه بندی تبلیغات موبایل ……………………………………………………………………… 16
2-3. نرخ پاسخ به تبلیغات در صبح ………………………………………………………………………………………………………………………. 27
2-4. نرخ پاسخ به تبلیغات در بعد از ظهر……………………………………………………………………………………………………………… 28
2- 5 . نرخ پاسخ توسط گروه های سنی مختلف به پیام های تبلیغاتی موبایلی……………………………………………… 30
2-6 . خلاصه ای از مدلها و تئوری های مرتبط با بازاریابی بر مبنای اجازه پیامک …………………………………………….. 39
2- 7. خلاصه پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………… 60
2- 8 . متغیرها و سازه های مدل مفهومی تحقیق ……………………………………………………………………………………………… 65
3- 1. متغیر ها و سوالات مربوطه ………………………………………………………………………………………………………………………… 70
3-2. متغیر ها و آلفای کرونباخ مربوطه …………………………………………………………………………………………………………….. . 73
4- 1. توزیع فراوانی سطح تحصیلات بر حسب جنس………………………………………………………………………………………… 75
4-2. توزیع فراوانی سن برحسب جنس ……………………………………………………………………………………………………………… 76
4-3. توزیع فراوانی شغل بر حسب جنس …………………………………………………………………………………………………………. 77
4-4. توزیع فراوانی همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز ……………………………………………………………………….. 78
4-5. توزیع فراوانی تعداد پیامک های ارسالی در هفته بر حسب جنس……………………………………………………………. 79
4-6. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص علت استفاده از پیامک بر حسب فراوانی …………………………………………… 80
4- 7. رتبه بندی دلایل استفاده از پیامک بر اساس میانگین ………………………………………………………………………………… 81
4-8. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص محتوای پیامک تبلیغاتی بر حسب فراوانی …………………………………….. 81
4-9. رتبه بندی محتوای پیامک بر اساس میانگین ………………………………………………………………………………………………… . 82
4-10. نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک تبلیغاتی بر حسب فراوانی ……………………………………………………………. 82
4-11. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی بر حسب فراوانی ………. 83
4-12. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی بر حسب فراوانی ………………………… 84
4-13. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند…………………………………………………………………………………………. 84
4-14. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص واکنش به تبلیغات پیامکی …………………………………………………………. 85
4-15. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص تعداد پیامک های تبلیغاتی در روز بر حسب فراوانی ………………………… 84
4-16. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید…………………………………………………… 84
4-17. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران ………………………………………………. 86
4-18. نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک ………………………. 87
4-19. نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه اول ………………………………………………………………………………… 87
4-20. تاثیر نگرش بر پاسخ مشتریان ………………………………………………………………………………………………………………….. 88
4-21 . مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با مشاغل متفاوت در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی ……………….. 89
4-22. مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان با تحصیلات متفاوت در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی…. 90
4-23. مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان در سنین مختلف در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی………. 91
4-24. مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان مرد و زن در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی ………………….. 92
4-25. نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه ششم …………………………………………………………………………….. .. 93
4-26. تاثیر آشنایی با برند بر پاسخ مشتریان …………………………………………………………………………………………………………. 93
4- 27. نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه هفتم ……………………………………………………………………………. 94
4-28. تاثیر شخصی سازی بر پاسخ مشتریان …………………………………………………………………………………………………….. 95
4-29. نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه هشتم ………………………………………………………………………….. 95
4- 30. تاثیر ارسال تبلیغات بر مبنای اجازه بر پاسخ مشتریان …………………………………………………………………………. 96
4-31. نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه نهم …………………………………………………………………………….. 97
4-32. تاثیر محتوای پیام بر پاسخ مشتریان ……………………………………………………………………………………………………….. 97
4-33. تاثیر نگرش، شخصی سازی، ارسال تبلیغات برمبنای اجازه و محتوای پیام بر پاسخ مشتریان ………………. 98
5-1. یافته های تحقیق و پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………….. 105
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
2-1. مدل تحقیق ریتی پنت و همکارانش ……………………………………………………………. . 44
2-2. مدل تبلیغات پیامکی موفق اسکارل و همکارانش………………………………………………….. 46
2-3. چارچوب مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………. 63
4-1. فراوانی سطح تحصیلات بر حسب جنس ……………………………………………………………………………………………………….. 108
4-2. فراوانی سن بر حسب جنس …………………………………………………………………………………………………………………………. 109
4-3. فراوانی شغل بر حسب جنس ……………………………………………………………………………………………………………………….. 110
4-4 . فراوانی پاسخ های همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز ……………………………………………………………… .. 111
4- 5. فراوانی تعداد پیامک های ارسالی در هفته ……………………………………………………………………………………………………. 112
دانلود متن کامل پایان نامه شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی(sms)، بر مشتریان محصول گردشگری ( مطالعه موردی : شهر همدان )
]]>