پایان نامه ارشد رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
1 min read
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
تکه ای از متن پایان نامه :
در شرايطی كه نياز به آن هست بهراحتي به ذهن متبادر گردد (كارتر، 2002: 42، به نقل از باقری، 1389: 59).
2-3-4-9. خنثايي زمينه گفتماني
در گروه واژههاي پايه بهراحتي نميتوان به زمينۀ گفتماني[1] آنها پي برد. بنابراين، واژههاي aft (عقب قايق)، fore (جلوي قايق)، port (بندر)، starboard (سمت راست كشتي يا قايق) و gallery knots (گره دريايي)، بلافاصله بافتهاي دريايي يا هوانوردي را به ذهن متبادر ميسازند اما كلماتkitchen (آشپزخانه)، left (چپ) و right (راست) بافت خاصي را به ذهن متبادر نميسازند. ذكر اين نكته بدين معنا نيست كه براي اهداف خاص چنين واژههايي (مثلاً دريانوردي) در موقعيتهاي كاملاً ويژه پايه محسوب نميشوند، اما ميتوان گفت كه براي اهداف عمومي واحدهاي واژگاني عمومي به واسطۀ خنثايي آنها شناخته ميشوند و پايه محسوب ميشوند (كارتر 2002 : 43، به نقل از باقری، 1389: 59).
2-3-4-10. خنثايي ارتباطي گفتمان
اين معيار به كاربرد رسمي و غيررسمي و به طور گسترده به معيار تداعي واژگاني مربوط می باشد. مطابق اين معيار واژههاي پايه آنهايي هستند كه در آزمونهاي رسميت، به عنوان واژة خنثي تشخيص داده شوند. به عنوان مثال از ميان كلمات podgy (گوشتالو)، crapulent (گوشتالو)، corpulent (فربه) و fat[1] field of discourse
واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
]]>