پایان نامه با موضوع واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

پایان نامه حقوق

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

تکه ای از متن پایان نامه :

درونداد، برنامۀ خواندن گسترده می باشد که زبان­آموزان تعداد زیادی متن جالب می­خوانند.

ب. برونداد متمرکز بر معنا: برونداد متمرکز بر معنا شامل یادگیری از طریق صحبت کردن و نوشتن می گردد. اگر واژه­ها خلاقانه و زایا به کار گرفته شوند، یادسپاری آن­ها تقویت می­گردد . فعالیت­هایی مانند بازگویی، تأثیر بازی کردن، نوشتن با اهداف گوناگون و کارهای فردی و گروهی محتوی مذاکره منابع مفیدی برای یادگیری واژه هستند ( نیشن و نیوتن[1]: 1996).

پ. یادگیری متمرکز بر زبان: یادگیری متمرکز بر زبان شامل یادگیری و مطالعۀ سنجیده و آگاهانۀ واژه و راهبردهای یادگیری آن می­گردد. از نظر کارایی، مؤثرترین روش یادگیری واژگان، بهره گیری از کارت­های کوچکی می باشد که یک سمت آن واژه و سمت دیگر معنی آن به زبان اول فرد نوشته شده­باشد. آموزش راهبردی هم به­کارگیری مؤثر یادگیری متمرکز بر زبان در کلاس می باشد. زبان­آموزان واژه­ها را با حدس زدن معنی از متن، بهره گیری از فرهنگ­لغت و کارت­واژه­ها  آموزش می­بینند.

ت. رشد روان­خوانی: رشد روان­خوانی بایستی در چهار مهارت شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن رخ دهد. فعالیت­های روان­گویی 4/ 3/ 2 می باشد که زبان­آموزان گفتگوی یکسانی را با 3 نفر در مدت 4 دقیقه، بعد در مدت 3 دقیقه و بعد در مدت 2 دقیقه انجام می­دهند؛ سپس انجام فعالیت­های هرمی که زبان­آموز اقلامی را به صورت دو­نفری، و بعد گروهی و بعد در کل کلاس دسته­بندی می­کند. فعالیت­های روان­خوانی شامل متن­های زمان­دار[1]Newton


واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

]]>