ژانویه 25, 2021

پایان نامه رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

1 min read
<![CDATA[]]>

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی


تکه ای از متن پایان نامه :


دوم/خارجي نيز به همين صورت می باشد. در واقع، ذهن بشر به طور كلي يادگيري را از سطح ملموس و عيني شروع مي‌كند نه انتزاعي يا ويژه (كوك 1991 : 39-40 ، به نقل ازمرصوص، 1389: 34)


ريچاردز (1976) بر این باور می باشد که مقصود از یادگیری واژه کسب توانش واژگانی می باشد. او همچنین معتقد می باشد كه دانستن يك كلمه سطوح مختلفي داردکه اختصار آنها در زیر ارائه شده می باشد (تیلر[1]،1990: 1-3، به نقل از مرصوص، 1389: 35):



  1. آگاهي داشتن از فراواني يك واژه در زبان[2]،


رويكردهاي مبتني بر يادگيري واژه‌ها را مي‌توان تحت دو مقوله بررسي كرد: رويكرد ضمني[3] و رويكرد صريح[4] (كينگ‌ وكلي[5]، 2006). رويكرد ضمني در واقع مربوط می باشد به يادگيري معنا­محور، ناخودآگاه و طبيعي واژه‌ها. در رويكرد ضمني، پيش­فرض اين می باشد كه واژه‌ها به طور طبيعي از برخوردهاي مكرر دريافت‌هاي زباني ياد گرفته مي‌شوند. اين رويكرد درست مانند فرايند زبان اول می باشد. يادگيري اتفاقي مهم‌ترين ويژگي اين رويكرد می باشد. به طور اختصار، اين رويكرد عبارتست از فرايند يادگيري واژه­‌ها و دستور از طريق فعاليت­هاي ارتباطي معنا­بنياد مانند خواندن و شنيدن. رويكرد صريح مربوط می باشد به اين ديدگاه كه يادگيري واژه‌ها فرايندي گسترده‌تر از فعاليت‌هاي معنامحور می باشد و[1] Taylor


[2] word frequency


[3] Implicit  approach


[4] Explicit approach


[5] Qing ma and Kelly




واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی



برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه



]]>

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.