پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
1 min read
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
تکه ای از متن پایان نامه :
ديگر اين می باشد كه چطور اين ميزان اندازهگيري ميگردد و چگونه در آزمونهاي واژههاي كلاسي ارزيابي ميگردد.
اگر اين موضوع پذيرفته شدهمی باشد كه دانستن 2000 واژۀ پربسامد در يك زبان (مثلاًانگليسي) درك 80-90 درصد از واژههايي را كه احتمال مواجه شدن با آنها هست ميسر ميسازد، اين سؤال پيشميآيد كه دانش واژههاي باقيمانده كه معمولاً براي درك متون ضروري می باشد، چگونه اندازهگيري ميگردد، چگونه براي يادگيری زبانآموزان اولويتبندي و چگونه چنين دانشي تعيين ميگردد. در مورد ميزان واژههاي لازم براي يادگيري، سمپسون[1] (1988) تخمين ميزند كه يك گویشور بومي با دانش متوسط در هر روز با يك ميليون واژة گفتاري و نوشتاري مواجه ميگردد. البته وي براي اثبات ادعاي خود مدركي ارائه نكردهمی باشد.
2-6. روشهای آموزش واژه
در زمينة آموزش واژه نظريهها و شيوههاي گوناگوني مطرح شدهمی باشد. آن چه در آموزش واژه هميشه از اهميت ويژهاي برخوردار می باشد، پيكرة واژگاني زبان و بسامد واژگان می باشد. پس از آنكه پيكرة زباني به دقت مورد بررسي قرار گرفت و واژههاي مورد نياز براي آموزش انتخاب شدند، نوبت به گسترة معنايي هر واژه ميرسد. اين واقعيتي انكارناپذير می باشد كه معناي هر واژه در ارتباط با واژههاي ديگر و بافت مشخص ميگردد. پس آن چیز که در اينجا بايد مورد توجه واقع گردد، روابط معنايي و بافتي می باشد كه هر واژه در آن[1] Simpson
واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
]]>