ژانویه 20, 2021

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی

1 min read
<![CDATA[]]>

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی


تکه ای از متن پایان نامه :


ديگر بهره گیری كنيم (كارتر، 2002 : 36، به نقل از باقری، 1389: 55).


معيار مربوط به جايگزيني نحوي[1] مبتنی بر توصیفی می باشد که دیکسون از فعل‌ها به دست داده می باشد. ديكسون اظهار مي‌كند كه افعال هسته‌اي[2] جملگي داراي ويژگي‌هاي معنايي و نحوي افعال غير­هسته‌اي[3] هستند اما عكس اين موضوع صادق نيست؛ به عنوان مثال در گروه give (دادن)، donate (بخشيدن)، award (اعطا كردن)، فعل give قابليت جايگزيني بيشتري نسبت به افعال مرتبطي مانندaward  و  donateدارد. قابليت جايگزيني واژه‌ها می­‌تواند مقياسي براي هسته‌اي بودن آنها باشد (باقري، 1389: 55).


2-3-4-2. متضاد


هرچه واژه‌اي كمتر پايه محسوب گردد يافتن واژه متضاد[4] آن دشوارتر خواهد بود. بنابراين، با در نظر داشتن اينكه fat (چاق)-thin (لاغر) و laugh (خنده)-Cry (گريه) متضاد هستند، يافتن متضاد واژه در فرهنگ لغت دارد به موارد تشخيص ساده‌اي دست يافت. او اظهار مي‌كند كه در فرهنگ زبان انگليسي كالينز[5] 150 تركيب فهرست شده‌اند كه با well شروع مي‌گردد و مي‌گويد كه هسته‌اي بودن فعلي مانند  run ، حداقل از طريق حضور اين فعل در تركيبات، اصطلاحات، افعال چند­كلمه‌اي، افعال دو­قسمتي و غيره آشكار مي‌گردد، به طور مثال: run-of-the[1] syntactic substitution


[2] nuclear verbs


[3] non-nuclear verbs


[4] antonym


[5] Collins English Dictionary  (CED)




واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی



برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه



]]>

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.