پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات عربی واژه های دانشگاهی آکادمیک و نقش آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
1 min read
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :واژه های دانشگاهی آکادمیک و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
تکه ای از متن پایان نامه :
ديگر بهره گیری كنيم (كارتر، 2002 : 36، به نقل از باقری، 1389: 55).
معيار مربوط به جايگزيني نحوي[1] مبتنی بر توصیفی می باشد که دیکسون از فعلها به دست داده می باشد. ديكسون اظهار ميكند كه افعال هستهاي[2] جملگي داراي ويژگيهاي معنايي و نحوي افعال غيرهستهاي[3] هستند اما عكس اين موضوع صادق نيست؛ به عنوان مثال در گروه give (دادن)، donate (بخشيدن)، award (اعطا كردن)، فعل give قابليت جايگزيني بيشتري نسبت به افعال مرتبطي مانندaward و donateدارد. قابليت جايگزيني واژهها میتواند مقياسي براي هستهاي بودن آنها باشد (باقري، 1389: 55).
2-3-4-2. متضاد
هرچه واژهاي كمتر پايه محسوب گردد يافتن واژه متضاد[4] آن دشوارتر خواهد بود. بنابراين، با در نظر داشتن اينكه fat (چاق)-thin (لاغر) و laugh (خنده)-Cry (گريه) متضاد هستند، يافتن متضاد واژه در فرهنگ لغت دارد به موارد تشخيص سادهاي دست يافت. او اظهار ميكند كه در فرهنگ زبان انگليسي كالينز[5] 150 تركيب فهرست شدهاند كه با well شروع ميگردد و ميگويد كه هستهاي بودن فعلي مانند run ، حداقل از طريق حضور اين فعل در تركيبات، اصطلاحات، افعال چندكلمهاي، افعال دوقسمتي و غيره آشكار ميگردد، به طور مثال: run-of-the[1] syntactic substitution
[2] nuclear verbs
[3] non-nuclear verbs
[4] antonym
[5] Collins English Dictionary (CED)
واژه های دانشگاهی(آکادمیک) و تأثیر آنها در درک مطلب متون دانشگاهی
برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:
]]>