وردپرس محبوب ترین ابزار جهان برای کمک به شما در طراحی سایت و مدیریت آن است.

وردپرس بیش از یک سوم تمام وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد و راهی انعطاف پذیر برای ایجاد و سفارشی سازی وب سایت بدون نیاز به دانش فنی خاص ارائه می دهد.

می توانید از وردپرس برای ایجاد هر نوع وب سایت ، از جمله وبلاگ ها ، فروشگاه های تجارت الکترونیک ، وب سایت های نمونه کارها و موارد دیگر استفاده کنید.

در این پست ، ما در مورد این سوال که “وردپرس چیست” بیشتر آشنا می شویم تا به شما کمک کند با محبوب ترین روش ایجاد وب سایت آشنا شوید. در کل ، شما یاد خواهید گرفت:

وردپرس با جزئیات بیشتر

ویژگی هایی که باعث محبوبیت وردپرس می شود

وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود

تفاوت WordPress.org و WordPress.com

آنچه برای ایجاد وب سایت وردپرس نیاز دارید

 

وردپرس چیست؟ در جزئیات بیشتر توضیح داده شده است

وردپرس به شما کمک می کند یک وب سایت ایجاد کنید که 100٪ متعلق به شما باشد.

این کار را بدون نیاز به داشتن دانش فنی خاص انجام می دهد.

در عوض ، می توانید نرم افزار وردپرس را از طریق یک جادوگر راه اندازی ساده بر روی میزبانی وب خود نصب کرده و سپس با استفاده از رابط کاربری آسان و غیر فنی ، سایت خود را مدیریت و گسترش دهید.

کمی بیشتر فنی شود ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (CMS) است. بیایید آن دو عبارت را باز کنیم…

 

منبع باز-نرم افزار وردپرس 100٪ رایگان است و هرکسی می تواند آزادانه کد آن را ویرایش کند. این نرم افزار توسط یک جامعه جهانی داوطلب نگهداری می شود – متعلق به یک شرکت واحد نیست.

سیستم مدیریت محتوا – CMS به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را مدیریت کرده و آن را برای بازدیدکنندگان خود نمایش دهید. CMS به جای نیاز به تعامل مستقیم با “کد” برای ایجاد وب سایت شما ، یک رابط کاربری ساده برای بارگذاری محتوا به شما می دهد. سپس ، CMS به طور خودکار آن محتوا را به یک وب سایت خوب طراحی شده برای شما تبدیل می کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک پست وبلاگ در وردپرس منتشر کنید ، می توانید مطالب خود را با استفاده از یک ویرایشگر ساده بنویسید. همچنین می توانید طرح بندی های اولیه ایجاد کرده و عناصر دیگری مانند تصاویر ، دکمه ها و فیلم ها را در آن قرار دهید:

سپس ، وردپرس آن محتوا را می گیرد و به طور خودکار صفحه “front-end” را ایجاد می کند که افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند می بینند:

وردپرس علاوه بر مدیریت محتوا ، گسترش سایت شما را بدون نوشتن کد سفارشی با استفاده از دو نوع افزودنی آسان می کند:

تم ها – تم به شما امکان می دهد طراحی و سبک سایت خود را کنترل کنید. ده ها هزار موضوع وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بلافاصله همه چیز را از وبلاگ سفر گرفته تا وب سایت رستوران تا سایت نمونه کارها و موارد دیگر ایجاد کنید.

افزونه ها – یک افزونه به شما کمک می کند تا قابلیت های جدیدی را به سایت خود اضافه کنید. این قابلیت می تواند کوچک باشد ، مانند یک فرم تماس ساده ، یا بزرگ باشد ، مانند تبدیل وردپرس به یک پلت فرم تجارت الکترونیکی با عملکرد کامل.

وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود؟

پاسخ کوتاه این است که می توانید از نرم افزار مدرن وردپرس برای ایجاد هر نوع وب سایت استفاده کنید.

 

وردپرس در ابتدا به عنوان ابزاری برای کمک به ایجاد وبلاگ شروع به کار کرد. اما وردپرس مدتهاست گسترش یافته است و به یک سیستم مدیریت محتوا عمومی تبدیل شده است.

به عنوان مثال ، به نظر شما محبوب ترین ابزار برای ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک چیست؟ Shopify ، شاید؟ ویکس؟

جواب منفی! می توانید ببینید که این به کجا می رود – به لطف افزونه ای به نام WooCommerce وردپرس در واقع محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در جهان است.

می توانید از وردپرس برای ایجاد…

وبلاگ

وب سایت تجاری

فروشگاه تجارت الکترونیک

وب سایت نمونه کارها یا رزومه

انجمن

شبکه اجتماعی

سایت عضویت

دوره آنلاین

… شما ایده را دریافت می کنید – تقریباً هر چیزی!

همچنین می توانید این موارد استفاده را مخلوط کرده و مطابقت دهید. به عنوان مثال ، می توانید یک وبلاگ ایجاد کنید که دارای انجمن نیز باشد. یا ، می توانید یک دوره آنلاین ایجاد کنید که دارای قابلیت شبکه اجتماعی نیز باشد تا به تعامل شرکت کنندگان در دوره کمک کند.

و از آنجا که ده ها هزار قالب و افزونه وردپرس وجود دارد ، می توانید تقریباً همه اینها را بدون نیاز به نوشتن کد از ابتدا انجام دهید.

نمونه هایی از سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند

برای اینکه به این نکته برسید که تقریباً می توانید از وردپرس برای هر چیزی استفاده کنید ، بیایید چند نمونه خاص از 35 درصد وب سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند را بررسی کنیم.

اول ، شما طراحی بمب دارید – همان سایتی که می خوانید! ما از وردپرس برای تقویت وبلاگ Design Bombs استفاده می کنیم. وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی شروع به کار کرد و هنوز هم در ایجاد وبلاگ به شما کمک شایانی می کند.

بعد ، ما فروشگاه آنلاین رسمی نیوزلند All Blacks را داریم که از WordPress و WooCommerce برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین استفاده می کند.

چرا وردپرس اینقدر محبوب است؟

بار دیگر ، وردپرس 35 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را قدرت می بخشد. بگذارید این عدد فرو رود – زیرا فکر کردن به میزان محبوبیت وردپرس بسیار وحشتناک است.

مقاله دیگر :   خرید کادو تولد و هدیه

آیا آن دسته از سازندگان وب سایت مانند Squarespace و Wix را می شناسید که دائماً تبلیغات را مشاهده می کنید؟ آنها به ترتیب فقط 1.6 and و 1.3 of از وب سایت ها را تغذیه می کنند. در مجموع ، آنها کمتر از یک دهم سایتهایی را که وردپرس انجام می دهد ، قدرت می دهند.

بنابراین چرا وردپرس بسیار محبوب است؟

چند عامل مهم در موفقیت وردپرس نقش دارند:

دوستی مبتدی-برای ایجاد وب سایت با وردپرس نیازی به دانش فنی خاصی ندارید. حتی اگر نمی دانید HTML و CSS چیست ، می توانید یک وب سایت عالی با وردپرس بسازید.

انعطاف پذیری – همانطور که در بالا آموختید ، می توانید از WordPress برای ساخت تقریباً هر نوع وب سایت استفاده کنید. علاوه بر این ، می توانید این کار را با ده ها هزار تم و افزونه رایگان انجام دهید – نیازی به “کد سفارشی” ندارید.

هزینه – نرم افزار اصلی وردپرس 100٪ رایگان است. در حالی که هزینه های مرتبط با اجرای یک سایت وردپرسی وجود دارد ، وردپرس هنوز یکی از ارزان ترین راه های ایجاد یک وب سایت است.

مالکیت – با وردپرس ، شما 100٪ مالک سایت خود هستید. هیچ قانونی وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند حساب شما را حذف کند.

جامعه – از آنجا که وردپرس بسیار محبوب است ، یک جامعه جهانی گسترده از افرادی وجود دارد که از وردپرس استفاده می کنند. این امر در صورت نیاز به کمک و یافتن منابع بسیار آسان می شود.

تفاوت WordPress.org و WordPress.com چیست؟

تا به حال ، ما در مورد “وردپرس” به گونه ای صحبت می کردیم که گویی یک چیز واحد است. اما این نکته کوچک گیج کننده در مورد وردپرس وجود دارد که ممکن است قبلاً با آن روبرو شده باشید.

اگر عبارت “WordPress” را در Google جستجو کنید ، دو وب سایت خواهید دید:

WordPress.org

WordPress.com

بنابراین – تفاوت چیست؟

خوب ، اگر می خواهید پاسخ طولانی داشته باشید ، می توانید این پست را در مورد تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com بررسی کنید.

اما در اینجا پاسخ کوتاه است:

WordPress.org نرم افزار رایگان ، غیر انتفاعی و منبع باز وردپرس است که می توانید برای ساختن هر نوع وب سایت نصب و استفاده کنید. وردپرس خود میزبان نیز نامیده می شود.

هر زمان که در مورد “وردپرس” در این سایت صحبت می کنیم ، ما واقعاً به نرم افزار منبع باز وردپرس در WordPress.org اشاره می کنیم.

 

سپس ، WordPress.com یکی از پیاده سازی های خاص نرم افزار WordPress.org است. WordPress.com یک سرویس انتفاعی است که توسط همان فردی که بنیانگذار نرم افزار منبع باز وردپرس است ایجاد شده است.

WordPress.com به شما کمک می کند تا یک سایت وردپرس بسازید ، اما به همان میزان انعطاف پذیری که هنگام استفاده از نرم افزار WordPress.org خود میزبان دسترسی پیدا نمی کنید.

به طور کلی ، ما همیشه نرم افزار خود میزبانی شده در WordPress.org را برای پیاده سازی غیر انتفاعی و محدود در WordPress.com توصیه می کنیم.

آنچه برای راه اندازی وب سایت وردپرس نیاز دارید

در این مرحله ، شما باید ایده خوبی از آنچه وردپرس است داشته باشید.

اکنون ، بیایید در مورد آنچه باید برای ایجاد وب سایت خود با وردپرس انجام دهید صحبت کنیم. باز هم ، ما در اینجا به نرم افزار خود میزبان WordPress.org اشاره می کنیم-نه WordPress.com.

برای ایجاد وب سایت وردپرس خود ، تنها دو مورد وجود دارد که شما فراتر از نرم افزار رایگان وردپرس به آن احتیاج دارید:

میزبانی وب – میزبانی وب موتوری است که نرم افزار وردپرس را قدرت می بخشد و در اختیار بازدیدکنندگان سراسر جهان قرار می دهد. هنگامی که میزبانی وب را خریداری می کنید ، اساساً فضایی را در رایانه ای که مخصوص اجرای نرم افزار وردپرس است ، اجاره می کنید.

نام دامنه – نام دامنه شما آدرس دائمی سایت وردپرس شما در اینترنت است. وقتی شخصی از نام دامنه شما بازدید می کند ، میزبانی وب شما وب سایت شما را به مرورگر آن شخص ارائه می دهد.

از آنجا که وردپرس بسیار محبوب است ، تعداد زیادی از ارائه دهندگان میزبانی وب با پیشنهادات خاص وردپرس وجود دارد.

این میزبان تعدادی ویژگی برای سهولت ایجاد و مدیریت سایت وردپرس ارائه می دهد ، مانند جادوگران راه اندازی کاربر پسند که به شما در نصب نرم افزار وردپرس کمک می کند.

در اکثر میزبانها ، هنگام خرید هاست خود می توانید نام دامنه خود را نیز خریداری کنید. حتی برخی از میزبانها نام دامنه را به صورت رایگان به شما می دهند!

بیشتر بخوانید : هاستینگ های برتر ایران

اکنون وقت آن است که قدم بعدی را بردارید – ایجاد وب سایت خود با وردپرس.

اگر می خواهید یک آموزش دقیق برای ایجاد هر نوع وب سایت وردپرس داشته باشید ، نحوه ساخت یک آموزش وب سایت را گام به گام بررسی کنید.

اگر به طور خاص به دنبال راه اندازی وبلاگ هستید ، همچنین می توانید نحوه اختصاصی آموزش ایجاد وبلاگ را بررسی کنید..

و صرف نظر از نوع وب سایتی که ایجاد می کنید ، همچنین می خواهید نحوه ایمن سازی وردپرس و همچنین برخی از افزونه های ضروری وردپرس را که باید در سایت خود نصب کنید ، بیاموزید