یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد یک کار دشوار است. شما اغلب از مطالعه و مراحل پیچیده آن ناامید خواهید شد. در این میان آگاهی از اشتباهات رایج در ابتدای یادگیری می تواند از نگرانی شما به عنوان زبان آموز بکاهد.

یکی از رایج ترین اشتباهات در یادگیری زبان نادیده گرفتن چرخه یادگیری است. آموزش زبان انگلیسی فارسی برخی از افراد فکر می کنند که با یادگیری اصول اولیه می توانند تمام جنبه های زبان را یاد بگیرند. در حالی که یادگیری زبان انگلیسی همیشه و مکرر است، چرخه یادگیری باید شامل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن باشد تا بتوان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، بهتر است یک برنامه مطالعاتی مناسب خود را تنظیم کنید. این برنامه باید شامل مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتار باشد. یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که کلمات بیشتری را باز کنید، جملات ساده و مناسب را یاد بگیرید و در مکالمات زندگی روزمره خود شرکت کنید.

رعایت یک روش دقیق و خاص در یادگیری زبان انگلیسی نیز برای شما بسیار موثر خواهد بود. به عنوان مثال، شما نباید شروع به خواندن کتاب های سطحی کنید، بلکه باید با همان عناصر اصلی زبان مانند ساختارهای دستوری ساده و عبارات رایج شروع کنید که به روند یادگیری شما کمک می کند. ثبات و تداوم در عبارات و ساختارهای دستوری شما را در یادگیری شما پشتیبانی می کند.

روش های یادگیری فعال بسیار ساده هستند، مانند تماشای فیلم به زبان اصلی، گوش دادن به پادکست به زبان اصلی و بازدید از وب سایت های آموزش زبان. نتیجه این نکات این است که شما باید بهترین روش را برای تحقیق بعدی خود بیابید.

برنامه ریزی جهت آموزش صحح زبان انگلیسی

برنامه ریزی نکردن یعنی سازماندهی نکردن و برنامه ریزی کارهایی که باید انجام شوند. این رفتار می تواند مشکلات زیادی را در زندگی خصوصی و حرفه ای ایجاد کند. افرادی که عادت به برنامه ریزی ندارند معمولاً به دلیل استرس، بی توجهی، ناامیدی یا ناتوانی در انجام وظایف خود دچار مشکل می شوند.

علت عدم آشنایی برخی افراد با برنامه ریزی ممکن است آموزش زبان انگلیسی ضروری به دلیل عدم آگاهی کافی در این زمینه و یا عدم علاقه به این موضوع باشد. دلیل اصلی برنامه ریزی نکردن، نداشتن اعتماد به نفس و نداشتن تصور از اینکه می تواند مسئولیت های خود را انجام دهد است. همچنین عدم برنامه ریزی می تواند ناشی از اعتماد به نفس کاذب یا اولویت بندی نکردن و اتلاف وقت در فعالیت های مختلف باشد.

عدم برنامه ریزی می تواند عواقب بزرگ یا کوچکی در زندگی فرد داشته باشد. وقتی ترجیح می دهیم کارمان را تصادفی انجام دهیم، احتمال اشتباه و مشکل زیاد است. همچنین عدم برنامه ریزی می تواند یک کار ساده را به چالشی جدی تبدیل کند. به عنوان مثال، عدم برنامه ریزی برای راضی کردن یک دوست صمیمی می تواند به دلیل غیبت مکرر یا بی توجهی به او آسیب برساند.

به طور خلاصه، نداشتن برنامه می تواند مشکلات زیادی را در زندگی شخصی و شغلی شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکلات باید برنامه ریزی درست و مناسبی داشته باشید، اقدام کنید و برای رسیدن به اهداف فعلی آماده باشید.

تمرین زبان در چهار مرحله خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن

مهارت های چهارگانه شامل خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است که هر کدام از این مهارت ها باید جداگانه تقویت شوند. اما متاسفانه در برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی تمرکز بر تقویت مهارت های چهارگانه به صورت متعادل و مناسب انجام نمی شود.

در برخی موسسات فقط بر مهارت خواندن و نوشتن تاکید می شود و به مهارت های شنیداری و گفتاری توجه کافی نمی شود. برای دانش‌آموزانی که به زبان انگلیسی مهارت ندارند، آموزش زبان انگلیسی صفر تا صد  می‌تواند کیفیت سایر مهارت‌ها را ضعیف و بدتر کند.

در برخی دیگر از موسسات فقط بر مهارت های نوشتاری تاکید می شود و به مهارت های دیگر توجه خاصی نمی شود. به عنوان مثال در برخی از دانشگاه ها هنگام ثبت نام در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فقط به مهارت های نوشتاری توجه می شود و در بررسی سایر مهارت ها وضعیت ضعیف می شود.

این ممکن است به دلیل کمبود نیرو و بسیاری از معلمان متخصص باشد که قادر به ارائه دروس با محتوای کافی برای تقویت همه مهارت ها هستند. اما مؤسسات آموزشی مسئول طراحی و اجرای برنامه های درسی مرتبط و مؤثر برای تقویت هر چه بیشتر شایستگی های چهارگانه هستند.

مقاله دیگر :   معرفی برخی دستگاه های آزمایشگاهی  و انواع آن ها

مطالعه منابع معتبر و جامع آموزش زبان

مطالعه نکردن منابع معتبر و جامع مشکلی حیاتی در جامعه ما است که می‌تواند منجر به تبعیض و اشتباهات فراوان شود.  zabannew  در بسیاری از موارد افراد به دنبال نمونه ها و آثاری می گردند که برایشان جالب و راحت باشد و به همین دلیل منابعی را مطالعه می کنند که عمیق نبوده و شامل بررسی اساسی نمی شود و سپس به دلایل مختلف مورد تایید قرار نمی گیرد. از عموم

تلاش برای مطالعه منابع گسترده و قابل اعتماد می تواند آموزش زبان انگلیسی خواندن و نوشتن  به ایجاد دانش و مهارت های مفیدی که متخصصان دارند کمک کند. این مطالعه فرصتی را برای بالا بردن استانداردهای داخلی و شناسایی مسائل مورد توجه فراهم می کند. با این حال، در نظر نگرفتن این اصل می‌تواند باعث تقویت باورهای غلط، بحران‌های پیش‌بینی‌شده و سوء تفاهم‌های جدی از موضوعات شود.

عدم مطالعه منابع معتبر منجر به پیامدهای منفی بسیاری می شود. مانند همه رشته های علوم، مهم ترین اصل برای دانشجویان و محققین، مراجعه به منابع معتبر و گسترده است. بدون این تحقیق، ارائه اطلاعات دقیق در مورد مشکلات و خطاهای بزرگ غیرممکن است و همیشه چند خطای نگران کننده دیگر وجود خواهد داشت.

این تست نشان می دهد که یک تست چند سایتی قابل اعتماد نیست که می تواند بسیار مضر باشد و منجر به نتایج منفی شود. مثلاً از نظر سیاست گذاری به دلیل عدم درک مسئله یا عدم درک مسیر ارتباطی تصمیم گیری می شود و از الزامات و مصادیق بهره گرفته شده است. برای ثبات اجتماعی بهتر باید برای درک درست مفهوم تلاش کرد و اقدام کرد تا نبود یک مرکز تحقیقاتی قابل اعتماد و بزرگ به یکی از معضلات اجتماعی ما تبدیل نشود.

روش یادگیری اشتباه را انتخاب سایت آموزشی زان انگلیسی

یادگیری نامناسب می تواند به طرق مختلف رخ دهد. با این حال، انتخاب یک روش یادگیری نامناسب می تواند منجر به عدم پیشرفت و یا حتی تخریب عملکرد دانش آموز شود.در میان این روش های نامناسب می توان به مطالعات تلفیقی، خودآموزی بدون ساختار، تمرکز بر نظریه بدون غوطه ور شدن عمیق و تمرکز بر جزئیات بی معنی اشاره کرد. استفاده از منابع از منابع نامناسب (کتاب های قدیمی و ناکارآمد و …) نیز می تواند باعث ایجاد سوء تفاهم برای زبان آموزان در زمینه های مختلف شود.

خواندن تلفیقی یعنی خواندن متن های مختلف یکی پس از دیگری بدون در نظر گرفتن رابطه بین آنها. در این صورت یادگیری کار خود را با سرعت تمام انجام می دهدآموزش زبان انگلیسی آنلاین رایگان  و به زودی اطلاعات دیگر در ذهن یادگیرنده ذخیره نمی شود. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان این روش را پیشنهادی نامناسب برای یادگیری می دانند.

علاوه بر این، کار مستقل سازمان‌یافته در صورتی که توسط دانش‌آموز به صورت سازمان‌یافته یا برنامه‌ریزی شده انجام نشود، با عملکرد تحصیلی پایین‌تری همراه است. این به این معنی است که انجام تمرینات بیشتر منجر به معدل بدتر از آنچه که دریافت می کنید خواهد بود.

علاوه بر این، تمرکز بر جزئیات بیهوده بدون تمرکز عمیق بر تئوری به شما کمک نمی کند تا برای موقعیت های دیگر یاد بگیرید. نکته مهم تعمیق یادگیری است. تعمیق یادگیری است که به دانش آموز امکان می دهد مفاهیم را بهتر درک کند و به آن تسلط پیدا کند، که یادگیری و حافظه عمیق تر را بهبود می بخشد.

در نهایت، مواد از منابع نامناسب باید با دقت و دقت انتخاب شوند، زیرا گاهی اوقات دانش آموزان برای تکمیل تمرین نیاز به استفاده از مواد مختلف دارند، اگر این موارد خوب نباشد، می تواند تأثیر منفی بر پیشرفت سیستم تمرینی بگذارد. که در آینده در شرکت کار خواهند کرد. با توجه به این مسائل می توان گفت که انتخاب روش یادگیری اشتباه نه تنها باعث کاهش یادگیری می شود، بلکه باعث بهبود پیشرفت نیز می شود.