هتل قصر السراب همه چیزی که از یه هتل لوکس و باشکوه در امارات متحده عربی توقع دارین رو با هم داره؛ از ویلاهای لاکچری و استخرهای اختصاصی گرفته تا رستوران‌های بی‌مثل و اسپایی مجهز و مدرن.

در بیرون دیواره های این هتل چیزی نیس جز شن و کویر. همین چشم‌انداز فرق قصر السراب از دیگر هتل‌های دبی رو تشکیل داده.

این اقامتگاه در لبه‌ی کویری دنیای عرب قرار داره، به قول خود اعراب، در «ربع خالی».

ربع‌الخالی منطقه‌ای بیابانی و شنی گسترده‌ای در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان است. منطقه‌ای بسیار گسترده که قسمت بزرگی از خاک کشورای: عربستان سعودی، یمن، عمان و امارات متحده عربی رو دربر گرفته‌است، و یکی از بزرگترین صحراهای ماسه‌ای دنیا به‌شمار میاد، و یکی از بزرگترین صحراهای جزیره‌العربه.

دور از فضای شهری بودن و در دل بیابان قرار داشتن این هتل باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین هتل‌های ابوظبی بشمار بره که از نمونه‌های ۵ ستاره چیزی کم نداره.

وقتی از مجموعه هتل بیرون می‌آیید و به سمت جنوب می رید، تا کیلومترها فقط شن روان می بینین تا این که یه بزرگراه و فنسی که نشون دهنده مرز عربستانه در برابر چشمون شما ظاهر می شه.

دور دست بودن این سرزمین آفتاب سوخته چیزیه که قصر السراب رو به یکی از بهترین هتلای ابوظبی تبدیل کرده. اما در عین حال این مشکلات بسیار زیاد ای رو واسه مدیریت اون به وجود آورده. از مشکلات روشن اون باید به پیشگیری از بلعیده شدن کامل هتل به وسیله شن اشاره کرد.

 

سرابی در بیابان

 

قصر السراب اول به عنوان فرارگاهی از زندگی شهری طراحی و ساخته شد تا گردشگران بتونن در دل کویرهای سنتی دنیای عرب به گشت و استراحت بپردازند.

ساخت این مجموعه اقامتی از سال ۲۰۰۷ میلادی شروع شد.
طراحی اون به شکل یه قلعه س که در میان ماسه‌های سبز و قرمز خودنمایی می‌کنه. رنگ ماسه‌ها به دلیل وجود آهن و مس در اوناس.

هتل قصر السراب دارای ۱۵۴ اتاق مهمون و ۵۲ ویلاست که در مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار آکر (حدود ۸۰ هزار متر مربع) گرد هم اومده‌ان. این بنا مثل توهم یا سراب در وسط بیابان به نظر می‌رسد بخاطر این به اون قصر سراب می‌می گن. البته هیچکی این اشتباه رو نمی‌کنه که اونو با سراب اشتباه بگیره چون تنها دلیلی که کسی این فاصله رو طی می‌کنه تا به این منطقه برسه، اقامت در هتل یا کار در اون هستش، ولاغیر.

مهمانان با هلی‌کوپتر به این هتل دسترسی پیدا می کنن. البته از راه زمینی هم می‌توان به اونجا رفت که حدود دو ساعت رانندگی داره.

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی ویلای شخصی خود رو در این مجموعه اقامتی داره و هر زمان بخواد با هلی کوپتر به هتل قصر السراب میاد.

مقاله دیگر :   ۱۳ راهکار ساده که سبب کاهش مصرف مواد قندی در رژیم های غذایی می گردند

در درون هتل، اتاقا و ویلاهایی رو به آفتاب در راهی به درازای بیشتر از ۷ کیلومتر قرار دارن که مهمونا می‌تونن از خودروهای الکتریکی مخصوص زمین گلف واسه رفت‌اومد استفاده کنن.

نورپردازی هتل در شب بسیار چشم‌نواز و زیباست. مخصوصا که گرمای شدید آفتاب در نیمه روز از بین رفته و هوا هم خنک‌تر شده.

در کنار استخر هتل درختان نخل سایه‌فکنی می‌کنن و اونو به جایی دنج در دل کویر تبدیل کرده‌ان.

هم اینکه چندین رستوران از جمله رستورانی که به شکل یه کپر ساخته شده و مهمانان می تونن روی تختایی در فضای باز و زیر ستاره ها شامشون رو بخورند و براشون موسیقی زنده اجرا می شه.

وقتی که آفتاب در طول روز به این هتل می تابد، راهروها در سایه قرار می گیرن و مهمانان می تونن از کانالای تهویه هوا، فضای سبز و هم اینکه فوارهای زیبای درون مجموعه لذت ببرن.

دریای شن

در کنار امکانات داخلی هتل، در دور و بر اون دریای شن هست که بادهای شمالی-جنوبی لحظه‌ای اونو آروم نمی‌گذراد.

البته این بادها بعضی وقتا باعث می‌شه تا طوفانی از شن در کویر تشکیل بشه، طوفانی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت که می‌تونه فضای داخلی هتل رو هم آلوده کنه.
اما طراحی این مجموعه به گونه‌ایه که هوای آلوده و پر از خاک به داخل راه پیدا نکنه.

بولدوزرها و دستگاه‌های بزرگ زیادی در این منطقه وجود دارن تا باعث تغییر راه ماسه ها و پاکسازی اونا شن.

با این وجود، قصر السراب ۸ سال رو با موفقیت تموم کرده و مسافران زیادی به اونجا می ‌روند. با این وجود پیدا کردن آدمایی که قصد و توانایی کار در این هتل در وسط بیابان رو داشته باشن بسیار سخته. اینجوری تلاش شده با آسون کردن رفت و اومد به این هتل از راه ساخت و ساز مراکزی در روستاهای دور و بر که کارکنان این هتل رو تامین می کنن، افراد بیشتری واسه کار در این هتل تشویق شن.

این هتل مقصد افراد گوناگونیه از گردشگران خارجی گرفته تا عکاسان مجله‌های مد، تشکیل مراسم عروسی، گذروندن دوران ماه عسل یا تعطیلات احساسی.

بعضی از مهمونا شاید از بیرون رفتن ترس داشته باشن چون در بیابان عقرب و مار زندگی می‌کنن، اما مدیر هتل مدعیه که هیچ خطری مردم رو تهدید نمی‌کنه و منطقه به طور کامل امنه.