بر خلاف تصور، بازار بورس ایران در فروردین ۹۸، قوی، کار خود رو شروع کرد طوریکه شاخص کل بورس ایران در سومین روز کاری بورس در سال جدید، با ۱۷۰۰ واحد رشد به رقم ۱۸۱ هزار واحد رسید. در صورت موندگاری این روند در بهار، شاخص کل دوباره به کانال ۲۰۰ هزار واحدی برمی گرده و این نوید یه سود شیرین واسه سهامدران زجر کشیده در نیمه دوم سال ۹۷ هستش.
نیمه دوم سال ۹۷ رو یکی از غمبار ترین روزگار اقتصادی ایران پس از انقلاب باید دونست که اثراتش تا به امروز ادامه پیدا کرد.
پسته کیلویی ۳۰۰ هزار تومانی، دلار ۱۸ هزار تومانی، پراید ۵۵ میلیون تومانی و تورم لجام گسیخته، همه و همه، مصداقای شش ماهه مشکی اقتصاد ایران در سال قبل بود.

هر چند شروع سال جدید واسه ایرانیان در سراسر کشور، با جون باختگان هموطنان در سیل همراه بود، اما بازار بورس، با وجود تعطیلی گسترده نیمه اول فروردین، وضعیت خوبی رو تجربه کرد و این یه سیگنال خوب میان یه مدت به سهامدارانه تا پس از مدتا افت قیمتا، دست کم تماشاگر پوشش زیان خود در روزای آینده باشن.

از اوایل تیر ماه ۹۸، معافیت تحریمای نفتی آمریکا لغو می شه و مشخص نیس که وضعیت بورس و اقتصاد به چه سمت و سویی میره. رییس کل بانک مرکزی اوایل سال ۹۸ اعلام کرد که اگه مردم خرید و فروش ارز نکنن، تماشاگر افت کم کم قیمت دلار هستیم.
هر چند چارتای تکنیکالیستا، روند صعودی دلار رو در میان مدت نشون میده، اما امیدها به تصویب FATF و رونق تولید در سالی که به این نام نامگذاری شده، زیاده.

پربیننده ترین نمادهای بورس ایران در هفته اول فروردین ۹۸

همونجوریکه در عکس زیر مشاهده می کنین:، شاخص کل بورس ایران در اولین چهارشنبه سال ۹۸، با ۱۷۷۶ هزار رشد مواجه شد و شاخص کل وارد کانال ۱۸۰ هزار واحدی شد.
ارزش بازار ایران هم به ۶۹ هزار میلیارد تومن رسید. فقط در روز چهارشنبه هفتم فروردین، بیشتر از  ۵۰۰ میلیارد سهم در ۱۹۸ هزار نوبت، معامله شد.

مقاله دیگر :   محدودیت‌های ترافیكی ایام نوروز ۱۳۹۸ مشخص شد

حتما ببینین:

سهام بانک ملت، هم‌اونقدر یکی از پربیننده ترین نمادهای بازار بورس ایرانه. بیشتر از ۳۵ میلیون سهم این بانک، در روز چهارشنبه به فروش رسید تا قیمت این سهم به مرز ۲۹۰ تومن برسه. پس از وبملت، سهام شرکت سایپا هم ۱۴۸ میلیون سهم معامله شده، به رقم ۱۱۹ تومن نزدیک شد تا تکنیکالیستا، استارت روند صعودی خساپا پس از مدتا رو تایید کنن. ایران خودرو هم گل کاشت و قیمتش از ۳۲۲ تومن گذشت. خودرو و خساپا، هم‌اونقدر از سهام پر معامله بورس ایران در بهار ۹۸ هستن. فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی شازند هم روند رو به رشدی رو در هفته اول فروردین ۹۸ ثبت کردن.

در بازار فرابورس ایران هم، شرکت ذوب آهن، در آخر پس از افزایش سرمایه هشتاد و اندی درصدی، از قیمت ۱۵۰ تومن گذشت و صف خرید میلیونی تشکیل داد. بعضی از تکنیکالیستا، قیمت دراز مدت ذوب رو بیشتر از ۳۰۰ تومن در سال ۹۸ می دونن و یکی از گزینه های خوب سرمایه گذاری در سال  جاری. پتروشیمی زاگرس و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، دو سهم دیگه بودن که در هفته اول فروردین ماه نود و هشت، در فهرست نمادهای پر بیننده بازار فرابورس قرار گرفتن.

تابلوخوانی سهام پر بیننده در هفته اول فروردین ۹۸

احتمال اینکه بعضی از نمادهای بورس ایران در سال ۹۸، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ درصد سود خالص نصیب سهامداران صبور کنن بسیاره. بخشی از پرتفو اقتصادی خود رو در سال نود و هشت، به سهام بنیادی در بورس اختصاص بدین.