مادران شاغل همیشه به دلیل کلیشه های ذهنی حاکم بر جامعه تحت فشار زیادی بودن. از گذشته تصور عموم بر این بوده که کودکان زنان شاغل به دلیل مشغله های کاری مادران شون، عشق، توجه و مراقبت کافی رو دریافت نمی کنن. در سختی ایجاد تعادل میان امور مربوط به پرورش بچه و شغل خود شکی نیس، اما مادرانی که شاغل هستن و نمی تونن اونطور که دوست دارن واسه کودک خود وقت بذارن، واقعاً باید نگران آینده بچه خود باشن؟ خبر خوب اینکه علم میگه معلوم شده فرزندان زنان شاغل به همون اندازه فرزندان زنان خونه دار، کودکان شادی هستن و حتی در بیشتر موارد، این کودکان، در بزرگسالی به آدمای موفق تری تبدیل می شن.
در ادامه به یافته های یه تحقیق علمی می پردازیم که ثابت کرده شاغل بودن مادر، هم واسه پسران و هم واسه دختران فایده هایی داره.

کودکان مادران شاغل مشکلی ندارن و به اندازه بقیه همسن و سالان شون خوشحال هستن

همه مادران شاغل این تجربه رو دارن: صبح شده و با اینکه کودک تون دوست داره با شما بازی کنه و در آغوش تون باشه، چاره ای ندارین اونو ببوسید، با اون خداحافظی کنین و به سر کار برید. احساس گناه، نگاه سرزنش آمیز جامعه و احساس دودلی نسبتای به تواناییای پرورش بچه خود، مشکلاتی هستن که مادران شاغل همیشه با اونا دست و پنجه نرم کردن.

اما تحقیقات پروفسور کتلین مک گین، استاد دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد، نشون داده، شاغل بودن مادران هیچ تأثیری روی شادی فرزندان نداره. هم دختران و هم پسران مادران شاغل، در دوران کودکی و بزرگسالی آدمای شادی هستن و در بیشتر موارد، شاغل بودن مادر واسه اونا تاثیر خوبی روی اونا داره.

این پروژه تحقیقاتی بزرگ در سال ۲۰۱۵ کلید خورد و در اون از اطلاعات چندین تحقیق بین المللی استفاده شد.
این پژوهشا، در کل، بیشتر از ۱۰۰ هزار شرکت کننده زن و مرد از ۲۹ کشور جور واجور دنیا داشتن. یافته های این تحقیق نشون میده لزومی نداره مادران شاغل احساس گناه کنن و نسبت به خود دودلی داشته باشن، چون که فرزندان اونا نه فقط از شادی و موفقیت محروم نمی شن، بلکه از بسیاری جهات، نسبت به بقیه برتریایی دارن.

دختران مادران شاغل در شغل خود موفق ترن و بیشتر درآمد بیشتری دارن

مقاله دیگر :   شکار پیشوا؛ اسناد و مدارک در مورد خودکشی یا فرار «آدولف هیتلر» چه می گویند؟

تحقیقات کتلین مک گین نشون داده، دختران مادران شاغل بیشتر درآمد سالیانه بیشتری دارن، احتمال بیشتری هست که استخدام شن و بیشتر در پستای ناظر و سرپرست استفاده می شن.
در کل، دختران مادران شاغل هرساله ۱،۸۸۰ دلار بیشتر از دخنران زنان خونه دار درآمد دارن. این تحقیق هم اینکه نشون داده تجربه زندگی متفاوت زنان شاغل این حقیقت ساده رو به دختران شون یاد میده که شغل خود و کار پرورش بچه رو میشه با موفقیت با همدیگه پیش برد.

پسران مادران شاغل زمان بیشتری رو صرف رسیدگی به خونواده خود می کنن

از اونجایی که از گذشته مردان عموماً شاغل بودن، پژوهشا نشون داده شاغل بودن مادر اثر چندانی روی کار مردان نداره. اما داشتن مادر شاغل باعث می شه مردان پشتیبانی بیشتری از همسران خود داشته باشن. طبق این تحقیق، اینجور مردانی، بیشتر، در هفته ۵۰ دقیقه بیشتر رو صرف کمک به همسر و رسیدگی به اعضای خونواده خود می کنن.

هم پسران و هم دختران مادران شاغل، نگاه برابر خواهانه ای در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود دارن

نکته مهم دیگری که در این تحقیق معلوم شد اون بود که کودکانی که هم پدر و هم مادر اونا شاغل هستن، این گرایش در اونا هست که از کلیشه های جنسیتی دوری کنن. پسران مادران شاغل، بیشتر، زنان شاغل رو به عنوان همسر خود انتخاب می کنن و در محل کار هم با زنان رفتار بی عدالتی آمیزی ندارن. دختران مادران شاغل هم نسبت به کودکان شون احساس گناه نمی کنن، چون درک درستی از شرایط کودکان زنان شاغل دارن و می دونن که ایجاد تعادل بین شغل خود و امور مربوط به پرورش بچه، کار غیر ممکنی نیس.