«کریستی ودرو» فردیه که درزمان ۱۰ سال گذشته به شهرهای زیادی در سراسر دنیا سفر کرده و یه جهانگرد حرفه ای حساب می شه.

از این رو، اگه عاشق مسافرت و بازدید از شهرها، روستاها و آشنایی با فرهنگای مردم دیگه سرزمینای جهان هستین، شاید بد نباشه پیشنهادای کامل و عمومی ایشون در مورد سفری امن و راحت رو مطالعه کرده و پیشنهادهایش رو در گوشه ذهن خود دید کنین.

واسه این منظور در ادامه با ما همراه باشین.

انعطاف پذیر باشین

در طول سفر تماشاگر رویدادهای مختلفی هستین. ممکنه در ترافیکای جاده ای گرفتار شید، یا هواپیمایتان تاخیر داشته باشه. نکته ای که تو یه همچین موقعیتی باید بدونین اینه که با حفظ خونسردی و پیشگیری از هر گونه خشم و عصبانیت، بحران پیش اومده رو بگذرونین. صبر یکی از کلیدی ترین راهکارها واسه داشتن سفری راحت و شاده.

فهرست جفت و جور کنین

یه هفته قبل از سفر، از همه وسایل، لباسا و وسیله موردنیاز خود یه لیست جفت و جور کنین تا هنگام ترک منزل، چیزی رو فراموش نکرده و در طول مسافرت دستتون در حنا نمونه.

یادگیری جملات روزمره کشور مقصد

حتی اگه به زبون انگلیسی هم تسلط کافی دارین، بهتره قبل از سفر به کشورای غیر انگلیسی زبون، بعضی از جملات و عبارتای روزمره اونا مثل «تشکر»، «خواهش می کنم»، «لطفا»، «متاسفم» و … رو یاد بگیرین. چون ممکنه شهروندان کشور مقصد، انگلیسی ندونن و در این حالت، رابطه برقرار کردن با اونا براتون سخت میشه.

واسه دوربین خود یه باتری یدکی همراه داشته باشین

این رو یادتون باشه که در طول سفر، از اون جا که همیشه با دوربین یا موبایل مشغول عکسبرداری از مناظر دیدنی و جذاب کشور/شهر مقصد هستیم، ممکنه در دل طبیعت باتری دوربین تموم شه و امکان شارژ اونم وجود نداشته باشه. بهترین راه حل واسه پیشگیری از اینجور اتفاق ناخوشایندی، همراه داشتن باتری یدکیه.

این موضوع در مورد موبایل هم می تونه نمونه داشته باشه. البته واسه شارژ گوشی موبایل می تونین پاوربانک هم همراه خود داشته باشین.

همیشه یه ملافه کوچیک همراه خود داشته باشین

از ملافه کوچیک میشه در موقعیتای جورواجور کاربرده های مختلفی داشت. مثلا از اون به عنوان پتو، هوله، پرده، پوشش لباس و … استفاده کرد.

همیشه خود رو بیمه مسافرتی کنین

شما نمی دونین که در طول سفر با چه مسائلی رو به رو میشین، پس شرط عقل اینه که قبل از مسافرت خود رو بیمه کرده و از هزینه های احتمالی‌تون کم کنین.

از مدارک مهم و مستندات خود یه نسخه کپی جفت و جور کنین

همیشه یه نسخه کپی از پاسپورت و برگه ها و کارتای شناسایی خود همراه داشته باشین تا در صورت گم شدن هر کدوم از اونا، در فرودگاه و … با مشکلی مواجه نشید.

واسه لباسای خود از قبل برنامه ریزی کنین

قبل از بستن چمدون، لباسایی که می خواین وردارین رو با همه کرده و براساس اونا کیف، کفش، اکسسوری یا زیورآلات مربوطه رو وردارین. اینطوری از قبل میدونید که چه لباسی رو چیجوری و کجا بپوشید.

وسایل لازم، الکترونیک، بهداشتی، داروها و مسواک رو درون کیف دستی بذارین

وسایلی مثل موبایل، تبلت، مسواک، خمیر دندون، دستمال مرطوب، دوربین، لباس زیر اضافه و … رو به جای چمدون، درون کیف دستی خود بذارین تا دسترسی سریع و فوری به اونا داشته باشین.

قبل از به کار گیری وسایل نقلیه عمومی، قیمتا رو جویا شید

در کشورای دیگه، حتما قبل از به کار گیری هر وسیله نقلیه عمومی مثل اتوبوس، مترو و … قیمت بلیطا رو جویا شید تا سرتون کلاه نره.

کرما و لوسیونا رو درون کیف دستی خود حمل کنین

کرم دست و صورت، ضدآفتاب، لوسیونای مرطوب کننده رو درون کیف دستی خود بذارین تا در صورت نیاز، دسترسی فوری به اونا داشته باشین. واسه اینکه این کرما جای زیادی اشغال نکنن، می تونین اونو درون قابای لنز چشمی بریزین.

مقاله دیگر :   پربیننده ترین نمادهای بازار بورس ایران در هفته اول فروردین ۹۸

 

در طول سفرهای هوایی زیاد آب بخورین

 

وقتی در ارتفاع ۳۰ هزار پایی از سطح زمین قرار دارین، آب و رطوبت بدن شما کاهش میره. هم اینکه باید بدونین که کابینای هواپیما بسیار خشکه و موجب کم آبی بدن می شن.
از این رو لازمه با نوشیدن مایعات، رطوبت بدن خود رو در سطح نرمال نگه دارین.

شماره تلفن و نشانی هتل رو در موبایل خود ذخیره کنین

واسه پیشگیری از گم شدن در شهر مقصد و پیدا نکردن هتل محل اقامت، حتما نشانی و تلفن هتل یا مسافرخانه خود رو در موبایل (که همیشه همراهتانه) ذخیره کنین.

از محلیا سوال کنین

همیشه سراغ بهترین رستورانا، کافه ها و مکانای دیدنی رو از محلیا بگیرین. اونا همیشه گزینه های بهتری به شما ارائه میدن.

 

مواظب وای فایای رایگان باشین

 

وقتی که از وای فای رایگان کافه یا فرودگاه استفاده می کنین، تلاش کنین تا حد امکان وارد حساب بانکی خود نشید. این جوری دسترسیای اینترنتی، از امنیت کامل بهره مند نیستن و ممکنه سارقان سایبری به اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشن.

 

همیشه از ضدآفتاب استفاده کنین

 

در طول سفر واسه پیشگیری از هر گونه مشکل پوستی و ایجاد لک و سوختگی بهتره همیشه با کرم ضدآفتاب صورت خود رو بپوشونین.

زیاد عکس بگیرین

شاید در طول سفر این موضوع خیلی مهم به نظر نرسه، اما چند ماه بعد که عکسا رو تماشا کنین، خاطرهای زیبای سفر براتون زنده می شن و همون حس خوب رو دوباره تجربه می کنین.

به عقاید بقیه احترام بذارین

این رو همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشین که شما فقط یه بازدید کننده و گردشگر هستین، پس حق ندارین مردم کشور یا شهرهای مقصد رو قضاوت کرده یا اونا رو تمسخر کنین. همیشه و در هر حالتی به عقاید، رسوم و فرهنگ بقیه احترام بذارین.

واسه تصمیمای یهویی هم جا بذارین

درسته که بیشتر ما از قبل واسه همه لحظات سفر خود برنامه ریزی می کنیم تا بیشترین استفاده رو از وقتمون داشته باشیم، اما بد نیس گوشه ای از زمان خود رو واسه تصمیمای یهویی و خواسته های لحظه ای خود هم خالی کنین. در لحظه، زندگی کنین و از اون لذت ببرین.

اعضای خونواده رو از برنامه های سفر خود باخبر کنین

وقتی می خواید تنهایی مسافرت رفته و گردش کنین، حتما اعضای خونواده تون رو در جریان برنامه های خود بذارین که کی، چیجوری، با چه وسیله ای می رید و چه وقتی برمی گردین.

وسایل شخصی خود رو در کیفای جداگونه تقسیم کنین

در این حالت، در صورت گم شدن یه چمدون یا ساک، دست کم به بخشی از وسایل و ملزومات خود دسترسی دارین. اگه همسفر دارین، می تونین وسایل خود رو در کیفای همدیگه پخش کنین.

جعبه کوچیکی از کمکای اولیه همراهتون باشه

همیشه در طول سفر تلاش کنین داروهایی مثل آسپرین، سرماخوردگی، مسکن، بانداژ، قرصای ضد تهوع و اسهال و … به همراه داشته باشین تا در صورت نیاز، استفاده کنین. نخ، سوزن و قیچی سفری هم در کیفتون داشته باشین.