در این مطلب قراره شما رو با بعضی رازهای کار و کاسبی فست فودهای بزرگ آشنا کنیم که هیچوقت در مورد اونا به مشتریا حرفی نمی زنن و همه تلاششون اینه که مردم کمتر در مورد این مسائل بدونن. به طور مثال، برگرهای دودی و خوش مزه ای که در فست فودهای مورد علاقه خود میل می کنین فقط در عرض ۳۰ ثانیه طبخ شده و بعد به اونا اسانس اسموکی اضافه و سرو می شن.

یا مثلا نوشابه های دستگاهی چیزی جز ترکیب آب و اسانس نیستن.

بیشتر غذاها طعم مشابهی دارن

فست فودهای زنجیره ای خوب می دونن که طعم مورد علاقه مشتریا چیه و به همین خاطره که بیشتر اجناس اونا طعمی مشابه داره.
به کار گیری این ترفند باعث رضایت همیشگی مشتریا می شه.

برگرها در کوتاه ترین زمان ممکن پخته می شن

شاید باحال باشه بدونین که فست فودهای بزرگ و زنجیره ای، برگرهای خود رو در عرض ۳۰ ثانیه طبخ و آماده می کنن. این گوشتا قبل از پخت، پخته و فریز می شن.

غذاها به شکلی طراحی می شن که در سریع ترین زمان ممکن خورده شن

در رستورانای غذاهای ساندویچی، آدما به صورت میانگین هر لقمه رو فقط ۱۲ بار می جوند، این در حالیه که در خارج از این رستورانا، هر فردی حدودا ۱۵ بار غذای خود رو می جود. هر چی غذا کمتر جویده شه، رضایت کمتری از غذا دارین و در نتیجه بیشتر می خورید تا به حس لذت از غذا خوردن دست پیدا کنین.

رنگ رستورانا به شکلی انتخاب می شن که موجب تحریک بیشتر اشتهای شما بشن

اگه توجه کرده باشین تقریبا بیشتر فست فودیا از ترکیب رنگای قرمز و زرد واسه طراحی فضای داخلی فروشگاه های خود استفاده می کنن. دلیل این اینه که این رنگا یه جور حس گرسنگی رو در ناخودآگاه آدم بیدار کرده و باعث می شه تا داخل رستوران شده و غذا بخورین. این رنگا رو به فرضیه کچاپ و خردل ربط میدن.

هدف فست فودها، فروش غذاهای بیشتر به مشتریه

کارشناسان اعلام داشتن که وقتی یه پیشنهاد مستقیما به شما می شه، مخالفت با اون خیلی سخته. ۸۵ درصد مردم بیشتر از مقداری که مصرف می کنن، غذا سفارش میدن.
یکی از دلایلش اینه که سفارش گیرنده های غذا شما رو به خرید موارد بیشتر تشویق می کنن.

نوشابه های استاندارد، لیوانای بزرگ هستن

آسونترین راه واسه ارائه مقدار بیشتر نوشابه، افزایش اندازه لیوان هاست. مردم عموما نوشابه در اندازه متوسط سفارش میدن اما جالبه بدونین که اندازه استانداردی که فست فودها واسه نوشابه های خود در نظر گرفتن، بزرگ ترین اندازه لیوانه. یعنی اگه اندازه نوشیدنی خود رو مشخص نکنین، اونا به صورت خودکار، بزرگ ترین لیوان رو به شما ارائه میدن.

گوشت گریل شده یه توهم بیش نیس

برگرهایی که در رستورانای پرمشتری و فست فودهای زنجیره ای میل می کنین، از قبل پخته و فریز شدن و همونجوریکه در بالا اشاره کردیم، در عرض ۳۰ ثانیه گرم و ارائه می شن.
رستورانا واسه اینکه مشتری تصور کنه گوشت در همون لحظه کباب و سرو شده، یه جور اسانس دودی مصنوعی به برگر اضافه می کنن تا بو و مزه اسموکی پیدا کنه.

مقاله دیگر :   شکار پیشوا؛ اسناد و مدارک در مورد خودکشی یا فرار «آدولف هیتلر» چه می گویند؟

سالادها همیشه سالم ترین گزینه ها نیستن

خیلی از رستورانا، سالاد رو به عنوان غذای سالم ارائه میدن اما به دلیل اضافه کردن مواد نگهدارنده یا بعضی افزودنیا، سالاد هم می تونه به اندازه یه غذای کامل کالری داشته باشه. هم اینکه، مواد تشکیل دهنده سس سالاد هم رازیه که فقط رستوران دارها از اون باخبر هستن.

قهوه های آماده نمی تونن شما رو سرحال کنن

بعضی از کافه های ارائه دهنده قهوه های بیرون بر، به جای لیوانای گیاهی از شکلای جور واجور استریوفوم استفاده می کنن. این ماده شامل مقادیر زیادی مواد شیمیاییه که وقتی در نزدیکی نوشیدنیای داغ قرار میگیره، می تونه روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و موجب افسردگی یا کاهش تمرکز ایشون شه.

 

تخم مرغا واقعا تخم مرغ نیستن

 

تخم مرغایی که در ساندویچای صبحونه در رستورانا و کافه ها عرضه می شن، به طور کامل تخم مرغ نیستن و ترکیبی از تخم مرغ و مخلوط تخ مرغه؛ ترکیبی از گلیسیرین، یه جور سیلیکون و افزودنی غذای E552.

نوشابه های دستگاهی، بهتر از شکلای جور واجور واقعی نیستن

بعضی از مردم باور دارن نوشابه های دستگاهی که در بعضی فست فودهای زنجیره ای مثل مک دونالد ارائه می شن، طعم بهتری نسبت به شکلای جور واجور معمولی دارن. اما در واقعیت اینطوری نیس.
دلیل فرق این دو نوشابه در اینه که در فروشگاه ها، طعم دهنده و ماده غلیظ کننده و آب در لحظه سرو با هم ترکیب شده و عرضه می شه و به همین خاطره که تازه تر و خوش طعم تر به نظر می رسه.

غذاهای خود رو در راه میل نکنن

بیشتر فست فودها غذاهای خود رو به شکلی عرضه می کنن که در فاصله کوتاهی پس از آماده شدن، میل شه.
به طور مثال، سیب زمینی سرخ کرده فقط تا ۵ دقیقه تازه می مونه و پس از اون، مزه اصلی خود رو از دست میده. حتی وقتی برگر رو از خونه سفارش می دید هم مزه اش مثل وقتی که در رستوران میل می کنین، نیس.